Jeden z najszybszych i najwyższych roller coasterów w Europie powstanie w Energylandii
Energylandia szykuje jeden z najszybszych i najwyższych roller coasterów w Europie! Kolejkę wyprodukuje jeden z liderów roller coasterowej branży. Będzie to już jedenasta kolejka w tym parku. Tym razem z rodzaju tzw. mega coasterów/hyper coasterów.
Z radością możemy przyznać, że Energylandia to nasz polski powód do dumy i park, który w światowym sektorze parków rozrywki i roller coasterów jest coraz bardziej rozpoznawany. W parku działa już siedem kolejek, a otwarcie następnych trzech zaplanowane jest na 2017 r. Teraz słyszymy o jedenastym roller coasterze, który wygląda bardzo obiecująco!
W 2018 r. w Energylandii pojawi się mega atrakcja
Najnowszy nabytek największego polskiego parku rozrywki to megacoaster. Nowe dziecko parku nie posiada jeszcze oficjalnej nazwy. Megacoaster to nazwa używana przez firmę Intamin na kolejkę powszechnie znaną jako hyper coaster. Na początku wyjaśnijmy, co to właściwie znaczy.
Hypercoaster
to roller coaster nie posiadający inwersji, który wznosi się na
wysokość od 61 do 91,1 metrów (200-299 stóp) i którego tor stanowi
zamknięty obwód (w odróżnieniu od shuttle coasters, które w pewnym momencie trasy zatrzymują się i następnie kontynuują jazdę, jadąc tyłem po dopiero co przejechanym odcinku).
Nowy roller coaster Energylandii będzie bił wszelkie polskie rekordy!
Hyper coaster, mega coaster - o co w tym wszystkim chodzi?
Pierwszą kolejką, która rozpoczęła erę hypercoasterów, był otwarty w 1989 r. Magnum XL-200 z Cedar Point. Jego wysokość to 62 m. Kolejkę stworzyła firma Arrow Dynamics. Później takie kolejki zaczęły budować i inne firmy, w szczególności Bolliger & Mabillard oraz właśnie Intamin.
Megacoastery/hypercoastery nie posiadają inwersji, ale liczne (i całkiem wysokie) górki i dołki sprawiają, że przejażdżki są pełne air-time'ów. Dodatkowymi elementami toru nowej kolejki w Energylandii będą tunel, profilowane zakręty oraz efekt super-splash, uzyskiwany dzięki przejazdowi kolejki po specjalnej sekcji wodnej. Potężne dysze wyrzucą wtedy w górę wysokie na kilkanaście metrów strumienie wody, symulując zderzenie wagoników z taflą sadzawki, tym samym generując ten spektakularny efekt.
Jednym z elementów toru nowej kolejki w Energylandii będzie efekt super-splash, uzyskiwany dzięki przejazdowi kolejki po specjalnej sekcji wodnej.
Hyper coaster z Energylandii znajdzie się w czołówce europejskich kolejek!
Nareszcie polski roller coaster w europejskiej czołówce kolejek
Kolejna dobra wiadomość jest taka, że parametry techniczne plasują tę kolejkę w europejskiej czołówce. Zobaczcie sami, gdyby nie ambitne plany PortAventura, a dokładniej nowego parku Ferrari Land (który w kwietniu 2017 r. powinien otworzyć swoje bramy), Energylandia pobiłaby kilka europejskich rekordów.
Choć nie wiadomo, jaki dokładnie spadek będzie mieć nowa kolejka parku Ferrari Land, to na podstawie modelu kolejki i podanej maksymalnej wysokości wiemy już, że będzie to więcej niż w przypadku Energylandii.
Jak widzicie, choć wydawałoby się, że wysokość roller coaster'a powinna być większa niż jego spadek, często jednak jest tak, że to spadek jest większy niż wysokość kolejki. Dzieje
się tak, gdy kolejka wjeżdża do podziemnego tunelu, co będzie miało miejsce w Energylandii lub gdy w miejscu
"zakończenia spadku" występuje obniżenie terenu.
I co Wy na to? Jak Wam się podobają plany Energylandii? My jesteśmy na "tak" i nie możemy się doczekać otwarcia tego roller coastera! Szykuje się bowiem roller coaster, jakiego jeszcze w Polsce nie było!
Autor: Natalia Tykocińska
Dołożyliśmy wszelkich starań aby powyższe informacje były zgodne ze stanem faktycznym. Mimo to powyższe informacje i prezentowane dane mogą ulec zmianie, mogą być nieaktualne bądź niekompletne. Nie odpowiadamy za jakiekolwiek skutki wynikające z wykorzystania zawartych tu informacji. Przed wizytą w jakimkolwiek parku rozrywki należy sprawdzić aktualne informacje na oficjalnej stronie internetowej danego parku bądź skontaktować się z nim bezpośrednio.